26 Αυγούστου 2013

Το άγνωστο δεξί ημισφαίριο (εισαγωγή)

Έχω καταλάβει πια (επιτέλους), ότι δεν μπορώ να «σώσω τον κόσμο», δεν μπορώ ν’ αλλάξω την κοινωνία και ότι είμαι απλά ένας κόκκος άμμου, στην απεραντοσύνη της ζωής. Όμως παράλληλα, έχω καταλάβει ότι οφείλω την αλήθεια μου, οφείλω να εκφράσω αυτό που γνωρίζω, ανάμεσα στα τόσα που ακόμα δεν γνωρίζω. 

Χρειάζεται τεράστια έρευνα, πολύχρονη αφοσίωση και παίδεμα, για να καταλήξει κάποιος με τόση σιγουριά σε αυτό που η καρδιά φωνάζει και ο νους έχει επιτέλους αποδεχτεί. Χωρίς να χρειάζομαι πλέον τη συμφωνία κανενός, χωρίς να έχω την υποστήριξη των στατιστικών ερευνών, πολλές από τις οποίες είναι κατευθυνόμενες, οφείλω, νοιώθω, να δώσω αυτούσια, αυτό που αποκαλύπτεται και είναι αληθινό. Εύχομαι, οι κατάλληλοι άνθρωποι,, που έχουν τα μέσα και τη γνώση, να το πάρουν και να το κάνουν «επιστήμη», στηρίζοντάς το με αδιάψευστα στοιχεία αποδεικτικά, όταν έρθει η ώρα της αλλαγής των πεποιθήσεών μας.

Θα χρειαζόμουν τόμους βιβλίων για να αναφερθώ αποτελεσματικά στο πώς κατέληξα σε αυτά τα συμπεράσματα, στο πώς μού αποκαλύφθηκε αυτή η γνώση, αλλά ίσως αυτό δεν έχει σημασία σε αυτή τη φάση. Όποιος είναι έτοιμος να τη συλλάβει, ξέρω ότι θα συνδεθεί με αυτήν και θα αναγνωρίσει την αλήθεια της, μέσα του.


Αμέσως μετά, αναδύεται η επόμενη δυσκολία… πώς να μιλήσεις με γλώσσα νέα και «περίεργη» σε μια κοινωνία που στηρίζεται και λειτουργεί βάσει αριστερού ημισφαιρίου; Πώς να μεταδώσεις έννοιες άγνωστες ακόμα και περίεργες για τον συνηθισμένο τρόπο σκέψης που εκπαιδευτήκαμε να χρησιμοποιούμε και να εμπιστευόμαστε; Ο συνηθισμένος τρόπος οργάνωσης, διάταξης και ανάλυσης δεν ισχύει… Και οι περισσότεροι από σας αναρωτιούνται, «τι λέει τόση ώρα;»

Η δυσκολία είναι ότι το δεξί ημισφαίριο, δεν λειτουργεί με βάση τη λεκτική επικοινωνία. Δεν μπορούν οι λέξεις να χωρέσουν τα νοήματα και το εύρος της επικοινωνίας με το «υπερπέραν». Το χάος, η απεραντοσύνη της γνώσης, η ταυτόχρονη σύλληψη πολλαπλών νοημάτων, εικόνων, πέρα από κάθε γνώριμο συναίσθημα, πώς να συρρικνωθούν για να χωρέσουν σε κατανοητές προτάσεις, στοιχισμένες σε ένα κατανοητό κείμενο με αρχή, μέση και τέλος; Για να γίνει αυτό, χρειάζεται να τολμήσω να υπάρχω ταυτόχρονα σε δυο κόσμους, επιχειρώντας να λειτουργήσω και τους δυο παράλληλα. Δύσκολη υπόθεση, αδύνατη για όποιον δεν γνωρίζει και δεν έχει εκπαιδευτεί να το κάνει…

Αναφέρομαι στη δυσλεξία; Δεν το καταλάβατε, σωστά; Άλλο σας έχουν πει ότι είναι η δυσλεξία και έχετε εκπαιδευτεί να βλέπετε «πρόβλημα», «ανικανότητα», «δυσκολία». Αναφέρομαι και στο σύνδρομο ΔΕΠΥ (Διάσπαση Προσοχής και/ή με Υπερκινητικότητα), κάτι που πιο συχνά χαραχτηρίζει σε κάποιο βαθμό, ΚΑΙ τα άτομα με δυσλεξία. Αναφέρομαι όμως και σε πολύ περισσότερα «σύνδρομα»… Asperger’s, Αυτισμό και όλα όσα κατατάσσονται στις ιδιαιτερότητες του δεξιού ημισφαιρίου… κάτι που ακόμα δεν έχει συνδεθεί και κατανοηθεί από την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα. Για να αντιληφθείτε όλο αυτό που επιχειρώ εδώ να μεταδώσω, πρέπει οι ίδιοι να βγείτε από το «κουτί» του αριστερού ημισφαιρίου.

‘Ο,τι έχει επιχειρηθεί μέχρι τώρα είναι ανάποδο απ’ αυτό που προσπαθώ εγώ εδώ. Από το αριστερό ημισφαίριο, να περιγράψουμε το δεξί είναι ασφαλές, κατανοητό μα και απείρως περιορισμένο, αναπόφευκτα! Από το δεξί ημισφαίριο, να δώσουμε στο αριστερό να κατανοήσει είναι σχεδόν αδύνατον λόγω περιορισμού της (οποιασδήποτε) γλώσσας μα και λόγω έλλειψης ιδίων πληροφοριών του ατόμου που προσπαθεί να κατανοήσει. Τι μένει λοιπόν;

Η εμπειρία μου, μού έχει δείξει ότι «μένει» το δυσκολότερο: η ενεργοποίηση του δεξιού ημισφαιρίου, με σκοπό να γίνει κατανοητό βιωματικά! Αυτό σημαίνει ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ που το επιθυμεί. Είναι σα να προσπαθείς να γνωρίσεις κάτι απ’ έξω, χωρίς να έχεις βίωμα δικό σου… είναι απλά αδύνατον. Μπορείς να διαβάσεις όσες πληροφορίες θες και υπάρχουν, μπορείς να ρωτήσεις την άποψη άλλων για το θέμα που σε ενδιαφέρει. Ποτέ όμως δεν μπορείς να γνωρίσεις, αν έχεις δική σου εμπειρία. Ισχύει αυτό για τα πάντα: μια χώρα, μια κατάσταση, μια συνήθεια, έναν άνθρωπο, και ναι, ΚΑΙ το δεξί σου ημισφαίριο.

Όλ’ αυτά που διαβάζουμε και νομίζουμε πως ξέρουμε για το δεξί ημισφαίριο είναι ελλιπή και συχνά παρεξηγημένα και διαστρεβλωμένα γιατί η θέασή μας παραμένει «απ’ έξω να προσπαθούμε να κοιτάμε μέσα», χωρίς όμως να τολμούμε την είσοδο. Είναι δε τόσες πολλές οι πληροφορίες που αφορούν το δεξί ημισφαίριο, που είναι αδύνατον να αποδοθούν λεκτικά ή γενικά.

Πάντα καταλήγω στα ίδια συμπεράσματα που κατανοεί το αριστερό σας ημισφαίριο, με κίνδυνο να επαναλαμβάνω τον εαυτό μου:

Δεν μπορείτε να βοηθήσετε τα δυσλεκτικά παιδιά σας με καμία μέθοδο από αυτές που κυκλοφορούν σήμερα. Μπορείτε να επιχειρήσετε να τα «εντάξετε», μπορείτε να κλαδέψετε το δυναμικό τους, μπορείτε να τα συμβιβάσετε στην κοινωνία που ήδη φτιάξατε και δεν τους ταιριάζει, αλλά δεν μπορείτε να τα απελευθερώσετε, να τα βοηθήστε, να τα καταλάβετε και να τα ενισχύσετε με σκοπό να σας δώσουν τους θησαυρούς που κατέχουν βαθιά μέσα τους, ενόσω τα κοιτάτε από τη θέση που βρίσκεστε. Ό,τι γράφω αφορά όλα τα άτομα με κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο, όλα τα «σύνδρομα» που αντιστοιχούν σε αυτό, και όχι μόνο τη δυσλεξία.

Δεν μπορείτε να πλησιάσετε τα δυσλεκτικά παιδιά σας παρά μόνο την επιφάνεια της ύπαρξής τους, λειτουργώντας όλα όσα γνωρίζετε και έχετε συνηθίσει να θεωρείτε «σωστά».

Η αγωνία μου είναι να αλλάξει το σκηνικό και να αντιστραφεί πλήρως! Να υπάρξουν αρκετοί γονείς, αρκετοί δάσκαλοι, αρκετοί ειδικοί που να είναι πρόθυμοι να εισχωρήσουν και να γνωρίσουν το ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ δεξί ημισφαίριο!

Γιατί τότε θα ανακαλύψετε μια άλλη, μαγική πραγματικότητα:

Το δεξί σας ημισφαίριο είναι το κέντρο της καρδιάς.

Το δεξί σας ημισφαίριο είναι η πύλη προς το υπερσυνείδητο και την άπειρη γνώση που είναι διαθέσιμη, πολύ πέρα από τα φαινόμενα και τη γραμμική εικονική πραγματικότητα.

Το δεξί σας ημισφαίριο είναι η σύνδεσή σας με τους άλλους, το όλον, τον Ανώτερο Εαυτό σας.

Το δεξί σας ημισφαίριο δεν χωράει σε κουτιά, περιορισμούς και στον αναγκαίο δυαδισμό της φυσικής σας κατάστασης.

Μέσα από το «χαοτικό» σας δεξί ημισφαίριο μπορείτε να γνωρίσετε την αγάπη που ψάχνετε, τη γνώση που φαίνεται υποκειμενική αλλά δεν είναι, την αφθονία που φαίνεται να σας διαφεύγει, την ευτυχία που μοιάζει άπιαστη.

Το δεξί σας ημισφαίριο είναι η σφαιρική, ολιστική (υπεράνω) αντίληψη που δεν μπορεί να υπάρξει στο αριστερό ημισφαίριο, όσο κι αν καλλιεργηθεί και αναπτυχθεί (περισσότερο σας περιορίζει).

Το δεξί σας ημισφαίριο μπορεί να σας εξηγήσει τους συμβολισμούς, τα μη ορατά, τα όνειρα, τους κόσμους πέρα από αυτόν τον υλικό. Μπορεί να συνδέσει, να συνθέσει, να δημιουργήσει κόσμους και νέες πραγματικότητες.

Το δεξί σας ημισφαίριο έχει τις απαντήσεις που ψάχνετε, τη λύση στα διλήμματά σας, τις εξόδους από τα αδιέξοδα.

Σε συνεργασία με το αριστερό ημισφαίριο που χρειαζόμαστε για να λειτουργήσουμε αποτελεσματικά στον γραμμικό χρόνο και τη δυαδική μας πραγματικότητα, εκεί βρίσκεται η μαγεία μα και η «εκτόξευση» της Ανθρώπινης μας υπόστασης.

Δεν τα διαβάζεις αυτά… δεν τα μαθαίνεις όπως έχεις μάθει να μαθαίνεις. Δεν σου τα δίνει κάποιος ως πληροφορίες που μπορείς να αποστηθίσεις και να «κλείσεις» σε κουτάκια μνήμης του νου σου. Τα ανακαλύπτεις, βιώνοντάς τα, μέσα από τον ίδιο σου τον εαυτό! Και εγώ, εδώ, σου έχω δώσει μόνο μια σταγόνα στον ωκεανό, της απεραντοσύνης της ύπαρξής σου… Δεν γίνεται αλλιώς…

2 σχόλια:

  1. Εύγε για το άρθρο! Όντως, αυτό που βιώνει κανείς είναι κάτι που δεν μεταφράζεται με λέξεις, ούτε καν με τις αισθήσεις που γνωρίζουμε. Θέλει όμως προσοχή, γιατί καλώς ή κακώς, το σώμα μας και οι καθημερινές μας ασχολίες δεν μας αφήνουν να έχουμε την κατάλληλη ησυχία που χρειαζόμαστε για να κρατήσουμε ισορροπία μεταξύ των δύο ημισφαιρίων.

    http://www.youtube.com/watch?v=sAjNAM9_LII

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αρετή, μα αυτό ακριβώς λέει όλη αυτή η εισαγωγή με τον τρόπο της. Ό,τι η καθημερινές μας ασχολίες, το σώμα μας, είναι αποτέλεσμα και όχι αιτία του τρόπου που σκεφτόμαστε. Τώρα, αν κάποιος εξακολουθεί να πιστεύει ότι έχει την πολυτέλεια της άγνοιας, τότε και η ζωή του η ίδια θα το καθρεφτίσει αυτό αναγκαστικά. Η ισορροπία στο νου είναι αναγκαία και όχι μια παράπλευρη ασχολία που θεωρούμε περιττή ή άσχετη με τη ζωή μας.

      Διαγραφή